פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

שרות לקוחות 073-8020324
כל המותגים
ווטסאפ
שעות פעילות: א-ה 7:30-17:00
-->

מסור שרשרת

מטר כלי גינון מציגה את המגוון הגדול בישראל של מסורי שרשרת כמו כן היא משווק מורשה ואיזורי של חברת סטיל STIHL אשר המציאה את מסור השרשרת החשמלי הראשון בשנת 1926 בגרמניה.

הטבה בשווי 120 שקל לכול הרוכש מסור שרשרת בנזין-הרכבה+הפעלה ראשונית +הדרכה (באיסוף עצמי).

מסור שרשרת הוא כלי המשמש לגיזום, כריתה וכריתת עצים. הוא מגיע בדגמים שונים עם פרמטרים משתנים כמו אורך להב, קיבולת מנוע, מהירות סיבוב, ידית והנעה (בנזין או סוללה נטענת).

מסור השרשרת דורש תחזוקה כגון שימוש בתערובת הדלק והשמן הנכונה, שימון השרשרת, השחזת השרשרת, ניקוי מסנן האוויר וריקון מיכל הדלק לאחסון ארוך טווח. התייעץ עם נציג שלנו בבחירת הדגם המתאים ותחזוקתו לשימוש בטוח ויעיל.

מסור שרשרת ,מסור עצים הוא כלי עבודה הכרחי לכל גנן – חובב או מקצועי. הוא משמש אותנו לניסור עצים או כריתה, לגיזום ענפים, להכנת בולי עץ לקמין ועוד מגוון שימושים.

חברת מטר מביאה לכם מגוון עצום של מסורים מסוגים שונים. תוכלו למצוא אצלנו מסור שרשרת חשמלי או מסור שרשרת בנזין. יש מסורי שרשרת יד ויש מסורים טלסקופיים המיועדים לגבהים. ניתן לבחור בין מסור שרשרת עם ידית עליונה  ובין כזה עם ידית אחורית. המגוון שלנו כולל מסורים בעלי אורכי להב שונים, לשימוש ביד אחד או בשתי ידיים, בעלי נפח מנוע ומהירות סיבוב שונה, ולטווח רחב של שימושים.

לא משנה מה המשימה שלכם – המסורים שלנו יעמדו בה בכבוד. עם עיצובים מודרניים המשתמשים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, מסורי הדור החדש קלים יותר ומציעים ביצועים חלקים יותר. הם מביאים לכן איזון מושלם בין עוצמה ומשקל, עיצוב ארגונומי ויעילות משופרת. ניתן להשיג אצלנו מסורים בעלי מערכת שימון אוטומטית לשרשרת וטכניקות שונות למתיחת השרשרת ללא כלים.

כשעובדים עם מסור שרשרת – בטיחות היא מילת המפתח. אני מביאים לכן מגוון פיתוחים שיאפשרו לכם לעבוד בבטחה עם המסור, כמו מערכת בלימה מהירה במקרה של רתע, מנגנון עצירה במקרה שהמסור נשמט מהיד, מגן פלסטיק ועוד. גם הסביבה חשובה כשעובדים עם מסור בנזין – ולכן אנו מציעים לכם מסורים בעלי פליטת גזים מופחתת, מערכות לסינון אוויר ועם עוצמת רעש פחותה.

היצרנים שאנו מייצגים הם מהמובילים בתחום בעולם, כמו למשל Stihl, Villager, Bosch, Husqvarna, Maruyama ו-Makita. מעבר למסורים, תוכלו למצוא אצלנו גם שלל אביזרים משלימים וחלופיים, כמו שמנים, שרשראות, להבים ועוד. כמו תמיד, מעבדת התיקונים שלנו עומדת לשירותכם, ואנשי השירות המקצועיים שלנו ישמחו לייעץ ולהכווין אתכם אל הטיפול המתאים. במידת הצורך, אם אתם זקוקים למסור לתקופת זמן מוגבלת, נשמח להשכיר לכם מסור שיתאים בדיוק למשימה שלכם

איך בוחרים מסור שרשרת?

מסור השרשרת מיועד לגיזום, חיתוך וכריתת עצים, בצורה מהירה, קלה וללא פגיעה בסיבי העץ באזור החיתוך. מסורי שרשרת מגיעים במגוון רחב של דגמים, הנבדלים זה מזה במספר פרמטרים שיש לבחון בצורה מודעת לפני בחירת המסור המתאים:

אורך להב החיתוך

אורך להב החיתוך משפיע ישירות על יכולת הגיזום והחיתוך של גזעים בקטרים שונים. ככל שלהב החיתוך ארוך יותר, כך ניתן להתמודד עם גזעים עבים וגדולים יותר. עבור משימות הגינון של גנן מקצועי טיפוסי, אורך הלהב השכיח נע בין 14 אינצ’ ל-20 אינצ’.

נפח מנוע

נפח המנוע הוא שאחראי על זמינות הכוח בזמן החיתוך/ גיזום/ כריתה. ככל שנפח המנוע גדול יותר, כך יהיה כוחו של המסור רב יותר, וניתן יהיה לבצע איתו מגוון רחב יותר של עבודות, לרבות כריתה. נפחי המנוע השכיחים, נעים בין 28 סמ"ק לעבודות גיזום קלות וגיזום בגובה ועד 75 סמ"ק לעבודות אינטנסיביות של חיתוך וכריתה.

מהירות סיבוב

מהירות הסיבוב שביכולת מנוע המסור לייצר, משפיעה ישירות על יעילות העבודה עם המסור, על איכות התוצאה ועל קלות ומהירות העבודה איתו. מסורים מקצועיים יודעים לספק מהירות סיבוב של מעל 10,000 סל"ד.

ידית אחיזה

משורי שרשרת ניתנים להתאמה לגובה העבודה. עבודות גיזום בגובה מבוצעות באמצעות מסור שרשרת בעל מוט טלסקופי נמתח, שיכול להגיע לאורך של יותר מ-4 מטרים, ולאפשר גיזום ענפים גבוהים מהקרקע. לחילופין, לעבודה בגובה הקרקע משמשים מסורי שרשרת בעלי ידית נשיאה רובסטית.

הנעה

מסור שרשרת בנזין, הקרוי גם מסור עצים בנזין, נחשב למסור אמין, עמיד ורב עוצמה, מגיע בדרך כלל עם מיכל דלק של כחצי ליטר, ומאפשר עבודה רציפה בעומסים גבוהים. במקביל ניתן לבחור גם במסור גיזום עצים נטען, המבוסס על סוללות ליתיום נטענות

תחזוקת מסור שרשרת

דלק – מסורי שרשרת מוטוריים פועלים על תערובת שמן ודלק ביחס של 1:25, קרי 4% שמן ביחס לכמות הדלק במיכל (4 מ"ל שמן ל-100 מ"ל תערובת).

ישנה חשיבות רבה לשימוש בשמן מנוע 2 פעימות ייעודי של יצרני הכלים עצמם.

שמן שרשרת – מיועד לשימון הלהב והשרשרת בעת פעולת המסור. במסורים מקצועיים, מותקנת משאבה לשימון רציף ואוטומטי של השרשרת, עם יכולת כיוונון של רמת השימון באמצעות בורג שליטה.

שרשרת – השרשרת חייבת “לשבת” היטב סביב התושבת, כשהיא מתוחה אך לא מתוחה מדי. יש להשחיז את השרשרת מעת לעת, בהתאם לתדירות והיקף העבודה עם המסור.

להב – להבים למסורים מגיעים בתצורות וסוגים שונים, בהתאמה לשימושים שונים – מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע.

מסנן אוויר – עשוי לבד מיוחד, ומשמש למניעת חדירה של לכלוך ואבק אל תוך המנוע. לאחר שימוש ממושך יש לנקות באמצעות בנזין ולחץ אוויר.

אחסון – באחסון ממושך (שבועיים ומעלה), יש לרוקן את מיכל הדלק, ולהתניע את המנוע על מנת לוודא ריקון מלא של הדלק מכל חלקי המערכת.

במטר כלי גינון תוכלו למצוא מגוון רחב של דגמי מסור שרשרת בנזין, מסור שרשרת חשמלי,מסור שרשרת נטען, לקבל ייעוץ מקצועי להתאמת המסור למשימות הגינון שלכם, לתחזוקת המסור והארכת ימיו וכמובן ייעוץ לשימוש בטוח ובטיחותי בכל תנאי ובכל משימת גינון.

מסור שרשרת סטיל

מסורים מתאימים לכמה ייעודים שונים, כוחם וגודלם שונה והם מחולקים לקטגוריות שונות. כמובן שיש הבדלים בסמ"ק, כוח , משקל ואורך להב ושרשרת המסור.

יש מסורים שייעודם הינו לשימוש ביתי ויש שייעודם עבור יערנות וכריתה מקצועית

המסורים יכולים להתחלק למספר קטגוריות :

חלוקה לפי ייעוד המסור -  מקצועי, ביתי, גנני, חקלאי

חלוקה לפי אופן השימוש של המסור – עבודת כריתה או גיזום ענפים או פריסה והכנת עצים לקמין.

או חלוקה לפי תצורה המסור- מסור סטנדרטי (ידית אחורית וידית קדמית), מסור ידית עליונה (הערה : אין דבר כזה מסור ידית אחת – אסור לעבוד עם מסור ביד אחת) ומשורי גובה.

תצורת המסור הנפוצה ביותר :

מסור בעל ידית אחורית וידית קדמית מוגדר כ"סטנדרטי"; מסורים אלו מתאימים למגוון הרחב ביותר של משימות  ניסור גיזום וכריתה. מסורים אלו יכולים לשמש להכנת עץ לקמין פריסה של ענפים או גזעים מתאים לכריתה ולגיזום ענפים נמוכים. בסטיל מחלקים אותם לשלוש . קטגוריה ביתי, מקצועית וחצי מקצועית . אנו מחלקים שתיים כיוון שלא מעט בעלי מקצוע כגון גננים, חקלאים ומוסדות משתמשים בכלי החצי מקצועיים עבור עבודה מקצועית לכן חלוקה לחצי מקצועית לעיתים רבות מבלבלת.

חלוקה קטגורית לפי סטיל:

מסור שרשרת ביתי מיועד לטיפול בגינה הביתית או להכנת עצים עבור קמין. הוא יכול לשמש גם לכריתה של עצים קטנים וגיזום ענפים עד גובה כתפיים (מבחינה בטיחותית אסור לעבוד עם מסור כל מסור מעל גובה כתפיים ואסור לעבוד על סולם).

הקטגוריה החצי מקצועית היא רחבה מאוד וכוללת מגוון גדול של כלים, במשקלים שונים, אורכי להב שונים, מנועים במגוון גדלים וברמות כוח והספק שונות. לכן כאשר רוצים לרכוש מסור בקטגוריה זו מומלץ להבין ולחשוב היטב מה הצרכים ומה היעוד של המסור אפשר כמובן גם לגשת לנקודות המכירה והשרות על מנת לקבל יעוץ מקצועי ולהתאים נכון את המסור .

שוב ההגדרה “חצי מקצועי” עלולה להטעות, שכן רוב בעלי המקצוע בתחומים רבים יסתפקו מסורים אלו. יש אפילו לא מעט גוזמים וכורתים מקצועיים שעובדים עם מסורים אלו לחלק מהמשימות (עבודות שרות על הקרקע או עבודות מזדמנות).

המסורים המקצועיים מיועדים לאלו שזו פרנסתם: גוזמים, כורתים ויערנים. בלעי מקצוע אלו עובדים ומפעילים את המסורים לאורך כל היום ובמאמץ רב ולפעמים מביאים את המסור עד קצה היכולת שלו. לכן חשוב שהמסור יהיה באיכות גבוהה, בעל יחס משקל-כוח מתאים (משקל נמוך ומנוע חזק) ומיוצר מחומרים עמידים.

מסורים אלו נבדלים ממסור המוגדר “חצי מקצועי” לעיתים רק באיכויות החומר ממנו הם מיוצרים יש סדרות של מסורים לדוגמה מסורים MS291 MS271 שהם מגודרים חצי מקצועי ומסור MS261 בעל גוף מגנזיום וקרנק שונה מגודר מקצועי.

בבחירת מסור שיתאים לצרכינו יש לקחת בחשבון שככל שהמנוע גדול יותר – כך המשקל כבד יותר. כאשר עובדים עם מסור קל יותר העבודה נעשית בקלות רבה יותר. אורך הלהב אינו פרמטר החשוב ביותר, מומלץ להשתמש בלהב קצר ובכך לקבל כוח ומומנט מונע בצורה המיטבית ביותר, כאשר יש צורך לכרות עצים בעלי קוטר גדול אפשר להתאים לכל מסור להב ושרשרת נוספים ארוכים יותר.

מסורי ידית עליונה: אלו מסורים קומפקטיים, קלים ובעלי כוח מתפרץ ומשמשים בעיקר לגיזום בגובה.

מסורים אלו מיועדים לבעלי מקצוע בלבד כיוון שהם בעלי רמת סיכון גבוהה יותר

הידיים אוחזות קרוב אחת לשנייה והמנועים בעלי כוח מתפרץ גבוה . מסורים מסוג זה לא מיועדים לעבודה של כריתה או פריסת עצים לקמין. לעיתים רוכשים אותם לשימוש ביתי כיוון שהם קלים וקטנים אך זו טעות כיוון שהאחיזה שלהם פחות נוחה לרוב עבודות החצר והם מסוכנים יותר .

מסורי גובה מיועדים לגיזום ענפים בגובה ללא צורך בשימוש בסולם או בכל ציוד הרמה אחר.

הם מתאימים לחקלאים , מוסדות מוניציפליים עבור הרמת נוף וגיזום ענפים אשר מסכנים את עוברי הדרך או קרובים לחוטי חשמל. הערה: חובה לעבוד עם קסדת מגן אוזניות מגן פנים.

 סוגי הנעה שונים חלק מהמסורים מונעים ע"י מנוע חשמלי המחובר למקור חשמל חלקם מונעים ע"י מנוע בנזין ויש מסורים המונעים ע"י מנוע חשמלי אשר מקבל את האנרגיה שלו מסוללה נטענת

סטיל מציעה ללקוח את כל מגוון האפשרויות

יתרונות וחסרונות מסור שרשרת מוטורי:

יתרונות: זמינות בכל מקום, אמינות גבוהה, חזק.

חסרונות: רועש , צורך טיפול ותחזוקה שוטפים (כמו רכב – החלפת מסננים, מצת וטיפולי מאייד).

מנוע חשמלי (כבל):

יתרונות: שקט, חזק, יכול להתאים לעבודה במקומות סגורים (סככות, מבני תעשיה) או במקומות בהם נדרש שקט (אזור מגורים, בקרבת בעלי חיים וכיו"ב).

חסרונות: זקוק לנקודת חשמל, הכבל עלול לסרבל את העבודה.

מנוע נטען (עם סוללה):

יתרונות: זמין בכל מקום, שקט, קל לתפעול, אמינות גבוהה, צורך מעט מאוד טיפול, חסכוני מאוד לאורך זמן.

חסרונות: מחיר רכישה ראשונית יחסית גבוה , מחיר של מסור נטען דומה למסור בנזין אך במסור נטען נוספת עלות הסוללה לעומת מסור בנזין שרוכשים דלק כל פעם שמשתמשים.

 חשוב: בכלים נטענים אין נתון הנקרא “גודל מנוע” – נפח או כ"ס. הנתונים הרלוונטיים הם הספק (בוואטים, אותם ניתן לתרגם לכוחות סוס), איכות המסור והתאמתו לסוג השימוש הרלוונטי עבורנו.

חשוב לראות שהמסור מתאים ליעוד סטיל מציאה סדרה ביתית וסדרה מקצועית הסוללת בשתי הסדרות הנם 36וואט אך המנועים שונים ומספקים כוח ומהירות שרשרת שונה.

כל הסוללות של סטיל עובדות עם כל הכלים הנטענים דבר אשר נותן יתרון וחסך עלויות .

הסוללות של סטיל מסוג Lithium-Ion הן הסוללות בעלות הטכנולוגיה המתקדמת והאיכותיות ביותר שיש, הוותק של הכלים הנטענים של סטיל הוא הרב ביותר בשוק, הסוללות בעלות אורך חיים ארוך מאוד ואמינות מאוד.

 מסור שרשרת: עבודה נכונה ובטוחה

מסור שרשרת הוא כלי רב עוצמה ויעיל, אך גם מסוכן.
עבודה נכונה ובטוחה עם מסור שרשרת מחייבת הבנה מעמיקה של אופן פעולת הכלי, כללי הבטיחות והציוד הנדרש.

הכנה לפני העבודה:
קראו את ספר ההדרכה: חשוב לקרוא ולהבין את הוראות הבטיחות וההפעלה לפני השימוש הראשון במסור.
השתמשו בציוד מגן: ציוד מגן אישי הולם, הכולל קסדה, אוזניות, מגן פנים, משקפי מגן, כפפות, מכנסי מגן ונעלי עבודה, חיוני למניעת פציעות.
בדקו את המסור: ודאו שהמסור תקין, כולל הלהב, השרשרת, הבלמים וכל מנגנוני הבטיחות.
תכננו את אזור העבודה: ודאו שהאזור נקי מאנשים, חיות מחמד ומכשולים, ושהגישה נוחה ובטוחה.

במהלך העבודה:
היו ערניים: שימו לב לסביבתכם, תנאי השטח והמכשולים.
השתמשו בטכניקה נכונה: אחזו במסור בצורה יציבה, שמרו על מרחק ביטחון מהגוף והשתמשו בידית האחורית לתמרון.
הימנעו מעבודה בתנאים קשים: אל תעבדו בעייפות, תחת השפעת אלכוהול או סמים, או בתנאי מזג אוויר קשים.
קחו הפסקות: עבודה ממושכת עם מסור שרשרת עלולה להוביל לעייפות וירידה בערנות. קחו הפסקות קצרות באופן קבוע.
תחזוקה: הקפידו על תחזוקה שוטפת של המסור, כולל ניקוי, שימון ובדיקת תקינות.

טיפים נוספים:
השתתפו בקורס או הגיעו לחנות שלנו לקבל הסברים: השתתפות בקורס מקצועי להפעלת מסור שרשרת תספק לכם את הידע והמיומנות הדרושים לעבודה בטוחה.
התייעצו אתנו או עם מומחים אחרים: אם אינכם בטוחים באיזה מסור לבחור או כיצד להשתמש בו, התייעצו עם אנשי מקצוע בחנות כלי עבודה.
אל תתנו לילדים להשתמש במסור: מסור שרשרת אינו מיועד לילדים, ואסור לאפשר להם להשתמש בו בשום אופן.
עבודה נכונה ובטוחה עם מסור שרשרת תבטיח לכם שנים רבות של שימוש יעיל ותמנע פציעות מיותרות.

יש לך פרויקט חד פעמי? מחיר המוצר יקר? אתה לא בטוח שהפריט מתאים לך? אין לך מקום ראוי לאחסון? אם כן אולי כדאי שתשקול השכרה ולא רכישה .כנס קטגוריית השכרה וחפשו את המוצר המתאים לכם.

זקוקים לתיקון של מסור שרשרת? במטר כלי גינון יש את תחנת השירות המקצועית בישראל .מטר כלי גינון מאושרת על ידי כול היבואנים הרשמיים בישראל להעניק שירות תיקונים לכלים המיובאים לישראל.צור קשר על מנת לקבל הצעת מחיר ולבחון את כדאיות התיקון לעומת רכישה או השכרה.

מטר כלי גינון וכלי עבודה היא ONE STOP SHOP מענה מלא במקום אחד.

 

חברת STIHL היא הספונסרית של התחרות המפורסמת:STIHL TIMBERSPORTS

 

 

תוצאות: 323
בחרת לסנן לפי: מסור שרשרת
נוספו לאחרונה
מחיר | שם מיין לפי:
no-lazy